Fortrydelsesret og bytteservice
Fortrydelsesret og bytteservice
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på interpresent.dk Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. Har modtaget din vare
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på ordrer@interpresent.dk eller tlf: 70 200 261. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse, som er sendt til den e-mail adresse du har oplyst, eller nederst i disse betingelser. For et lette ekspeditionen bedes en kopi af ordrebekræftelsen sendes med. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for at varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg eks. broderi og tryk.
2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
3. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel t forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet overfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve vare, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig herunder leveringsomkostningerne, (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: InterPresent ApS Sigma 9 8382 Hinnerup Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen personligt på ovenstående adresse, sammen med en kopi af ordrebekræftelsen og en udfyldt standardfortrydelsesformular.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, samt en udfyldt standardfortrydelsesformular (den er medsendt ordrebekræftelsen) Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb Interpresent.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, skal meddeles InterPresent indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med berettigede reklamationssager afholder InterPresent returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Ved fejl, mangler eller helt udeblevne leverancer rettes henvendelse til:
InterPresent Aps
Adresse: Sigma 9, 8382 Hinnerup
E-mail: ordrer@interpresent.dk
Tlf.: +45 70 200 261
Varereturnering foregår også til denne adresse. Varer sendt til os pr. efterkrav modtages ikke. Returnering kan også foretages ved at aflevere varen på vores adresse. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt, samt vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på tlf 70 200 261 eller mail info@interpresent.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr